Help mij kiezen


10 oktober 2022

Wat is narrowcasting?

Narrowcasting is het laten zien van informatie op beeldschermen die speciaal gemaakt is voor een specifieke doelgroep. Het doel? Zo gericht mogelijk informeren aan de hand van boodschappen die speciaal gemaakt zijn voor jouw doelgroep.

Wat is narrowcasting precies? Het antwoord

Niet alleen kun je narrowcasting inzetten om je doelgroep te informeren, ook binnen een bedrijf wordt narrowcasting ingezet om onderlinge communicatie te verbeteren. Zo kun je informatie gemakkelijk delen met collega’s, waardoor een hele afdeling binnen de kortste keren op de hoogte is van de informatie die je wil verspreiden.

Een belangrijke verandering of een goed resultaat bijvoorbeeld. Iedere werknemer die een blik op het narrowcasting scherm werpt, is direct op de hoogte van de boodschap die jij wil verspreiden. Handig! Wat kun je met narrowcasting?

De kracht van narrowcasting begint al op het moment dat voorbijgangers langs je winkel lopen. Je kan ze door middel van een aantrekkelijke boodschap op een scherm als het ware je winkel in lokken. Eenmaal binnen creëer je met diverse displays de sfeer die perfect past bij wat je jouw bezoekers wil laten voelen. Bij een tandartspraktijk kan dit bijvoorbeeld een betrouwbaar gezicht van een vriendelijke tandarts zijn, waardoor de angst van wachtenden minder wordt. En in een notenwinkel wil je je bezoekers laten watertanden door gezellige sfeerbeelden van een borrel te tonen.

Merk je het verschil in de sfeer? De kracht van narrowcasting kan er zomaar eens voor zorgen dat een bezoekje aan de tandarts de volgende keer een stuk minder spannend is en dat bezoekers in een notenwinkel net een bakje pinda’s extra meenemen.

De voordelen van narrowcasting

Met narrowcasting schermen kun je audiovisuele boodschappen inzetten om een potentiële klant tot actie aan te zetten of om snel boodschappen te verspreiden. Maar dat zijn niet de enige voordelen die narrowcasting met zich meebrengt:

  • Het vergroot de betrokkenheid binnen een bedrijf
  • Je werkt effectiever, omdat werknemers goed op de hoogte zijn zonder dat daar veel tijd in zit
  • Je kunt je creativiteit inzetten om de boodschap nóg beter over te laten komen
  • De boodschap kun je heel specifiek afstellen op je doelgroep
  • In een wachtkamer kan je wachttijd benutten door klanten te informeren of reclame te maken
  • Je boodschap kun je effectiever overdragen op potentiële klanten

Wat heb je nodig?

Voor een succesvolle narrowcasting heb je een professioneel display nodig, onze mediaspeler en een werkende internetverbinding. In ons online platform stel je eenvoudig een eigen programmering samen. Heb je al een display en beschikt deze over een HDMI- en een UTP ingang? Dan heb je alleen de mediaspeler nodig.

Verder nog een bak met creativiteit en een goede boodschap en voilà, je narrowcasting kan beginnen.

Een handje professionele hulp?

Mis je één van de bovenstaande onderdelen? Geen zorgen! Bij Beamers & Touchscreens helpen we je graag.

Onze eigen ontwerpteams kunnen namelijk tegen lage kosten per maand jouw content verzorgen. Natuurlijk in jouw huisstijl en met de boodschap die jij wil verspreiden. Bekijk hier alle narrowcasting mogelijkheden en ontdek welke het beste bij jou past.